Information

Annons ID
Läge
Grundades år
Omsättning
Förväntad omsättning
Omsättningsstatus
Anställda
Flyttbarhet

Om företaget

Nätbutiken blev etablerat i 2010 och är i dag Norges största djuraffär på nätet. Webbutiken är en fullsortiment nätbutik för husdjur och har vuxit sig upp i branschen de senaste många år.

Tillväxt de senaste 3 år (omsättning):
2013: Kr. 8.067.000
2014: Kr. 12.657.000
2015: Kr. 15.062.000

Webbutiken hyr et lokal på 730 m2 i Norge. Här har de kontor och lager, och här är bra möjlighet för at öka aktiviteten i lokalen och på lagret.

Fördelar / möjligheter:
Webbutiken har den viktiga marknadsförande position i branschen. Detta är en bransch som är underutvecklat på näthandel och där förväntas en stor växt i näthandel för denna typ av produkter de nästa många år.

Där är redan etablerat samarbetsavtalen med professionella aktörer båda på plattform för nätbutik, logistik och marknadsföring som gör det lätt at växta i framtiden.
Nätbutiken har följt utvecklingen i näthandel for andra branscher, och ligger långt förre andre konkurrenten i förhöll till etableringen av abonnentslösningar.

Tjänster som behandlar lunchlådor och doggybox är nu färdigutvecklat och de är redo för lansering på marknaden. Detta tillsammans med etablering av en chatservice som är öppet båda på kväll och i helger vill göra at webbutiken fortsatt vil förbli en bra bit förra konkurrenterna och vara med till at föröka växten på marknaden.

I Norge är husdjur mycket populärt och där används många pengar och resurser på familjens djur. Den totale omsättningen för branschen är mycket hög så allt ligger redo för at öka omsättningen ytterliga. Webbutiken har ett stort produktsortiment, men här ligger det alltid potential i att hämta hem nya spännande produkter.
Webbutiken har sin egen produktserie, och detta kan vidareutvecklas med flera och bättre produkter. Dessa produkter har ett mycket bra täckningsbidrag, och vil vara med till att föröka intjäningen i företaget.

Hyr avtalet på lokalen är mycket flexibelt och lagret kan flyttas på relativt kort varsel.

Webbutiken använder primärt Google för annonsering av produkter, så här finns stort potential i att använda sociale medier som fortfarande bliver en viktigare marknadskanal. Instagram är en kanal som är blivet använd lite tid/resurser på, detta är något som den nya äger kanske skal arbeta lite med.
Där är också en möjlighet för at samarbeta med bloggare för at promovera nätbutiken, produkterna, kampanjer och erbjudande.

Etablerat: 2010
Bakgrund för försäljning: Andra prioriteringar
Antal anställda: 4

Hyra & Lokalerna
Hyra: 254.796 Kr. – pr. år.
Areal: 730 KVM
Hyragaranti: Nej
Hyrestiden: 6 månader
Förlängning: Förhandlas
Fälles kostnader: Inkluderat i hyran
Belägenhet: Norge

Finansiell information:
Omsättning: 2015: Kr. 15.062.990
Löningsprocent: Ca, 7,5%
Varukostnader: Ca 60 %
Varulager: Ca Kr. 2.000.000

Skriv för at få tillsänd ett försäljning prospekt.


Kontakta säljaren